Pages

December 29, 2011

Episod Akhir Nada Cinta 244 (Finale Nada Cinta)


Sinetron Nada Cinta ni tersangatlah banyak episodnya, sampai 244, mak oii!! kalau nak ditaipkan episod by episod, patah jari ni, nak ikuti cerita setiap hari pun …dah nak naik pening, macam macam cerita dan konflik, watak pun ramai, semua watak ada cerita masing2. Pastu saling berkait pulak..pening2. Baru episod 58 , tapi orang duk tanya apa ending cerita Nada Cinta? Nuriz pun bukan le sempat nak ikuti semua episod, kadang kadang termiss jugak atau tengok kejap kejap je.

Setakat ni di Malaysia baru masuk episod 58, tamat nanti episod 244, tu dia..panjang giler la weh nak tunggu tu..segala mak nenek lagi nak cerita dalam tu..ada ramai yang tak sabar sabar nak tau ending Nada Cinta ..apa jadi dalam finale Nada Cinta?

Tapi memandangkan ada peminat sinetron Nada Cinta duk tanya saya apa jadi apa jadi dalam episod akhir ni?..happy ending ke tak? Nada kahwin dengan Ricky ke tak? jadi Nuriz pun cari la jugak sinopsis dan jalan cerita yang ada menjelang nak habis Nada Cinta ni. Di seberang dah tamat dalam bulan Ogos lalu( sebab tu si Randy Pangalila tu buleh mai shooting di Malaysia drama Biar Mimpi sampai ke Bintang tu ). Jadi ada le sikit info pasal ending ni..

Mungkin peminat cerita ni dah tau yang Nada Cinta ni ialah kisah tentang kembar yang bernama Nada dan Cinta, pelakon Mikha Tambayong melakonkan 2 watak serentak. Cinta dikatakan telah mati tetapi sebenarnya masih lagi hidup dan berada dalam (hilang ingatan). Cemana jadi camtu , nanti tengok lah ye.

Cinta dulu dikatakan telah meninggal dunia, tetapi ditukarkan jenazah dengan mayat orang lain, jadi Cinta tidak mati. (buat2 paham jela kalau tak paham hehe).

Dalam episod 2oo lebih nanti Cinta berpasangan dengan Marvin, Cinta akan dibantu oleh Marvin untuk memulihkan semula ingatannya. Nada pulak mengalami kemalangan teruk hingga koma, dan Cinta datang menyamar sebagai Nada. Nada koma sampai 5 tahun, kemudian Ricky pulak ke London selama 5 tahun, dia kena penjara sebab dianggap sebagai terrosist. (tak sah cerite Indon kalo takda koma hilang ingatan ni huhu)

Nada Ricky bertemu kembali dan lagu serta cinta sejati mereka mempertemukan cinta mereka semula..tudiaa!!!

Vito( lakonan Aditya Firmansyah) watak yang menyukai Nada dan selalu membantu Nada bila susah, dia pun ada menyimpan perasaan kat Nada, Ricky pulak macam duk memendam perasaan je dulu, tak meluahkan kepada Nada.Vito akhirnya tau Nada dan Ricky ada perasaan cinta, dia marah apabila Nada cuba menyatukan Ricky dengan Rasty. Baik kan Vito ni.


Namun begitu usah le peminat Ricky semua risau, Vito ni nanti akan berkahwin dengan Flora lakonan Irene Justin..hehe.!!

Dekat dekat menghampiri episod last ni Rasty mula berbaik -baik dengan kakaknya Nada, dan Rasty pulak jadi kekasih kepada Alex, tak jadi le dia merampas Ricky dari Nada. Comel jugak Rasty dengan Alex..kenapa le tak ambik Rasty ni jadi heroin, cute sangat.

Susan pula ada anak bernama Martin, tetapi anaknya Martin tak mau anggap Susan tu ibunya, mungkin Susan ni tak jaga dia kot. Walaupun Susan ni jahat sangat tetapi di akhir cerita dia akan berubah jadi baik atau insaf le.


Nada selalu disakiti dan dihalang oleh Nia yang jahat. Nia sampai episod last pun duk jadi jahat jugak. Erwin dan Nia akan bersama untuk menculik Rina.


Rasty ni rupanya anak Nia dan Erwin bukan anak Nia dan Faris..oh!! pening pening..apa2 pun layan je la nanti..


Episod 241 (ini je yang dapat)



No comments: